Czy Twoje dziecko ma problemy ze snem?

Dzisiaj kilka słów do rodziców, którzy obserwują problem ze snem u swoich dzieci. To częsty problem poruszany w czasie wizyt pediatrycznych.

1. Jeśli Twoje dziecko ma problem z zasypianiem zastanów się, czy minimum 2 godziny przed snem nie jest ono narażone na wpływ niebieskiego światła z ekranów telewizora, komputera, tabletu,
telefonu.

2. Zadbaj o czas na świeżym powietrzu i słońcu w ciągu dnia, to pomaga wytworzyć się wieczorem naturalnej melatoninie.

3. Dbaj o rytuały, przygaszone światło wieczorem, wspólne czytanie przed snem. To książeczka i Twoja bliskość, a nie bajeczka ze smartfona powinna być czymś, czego Twoje dziecko doświadczy przed snem.

4. Jeśli mimo stosowanej higieny snu, nie obserwujesz poprawy zgłoś się do pediatry. Być może konieczne będzie wykluczenie niedokrwistości, chorób pasożytnicznych, problemów laryngologicznych i innych.

5. Nie sięgaj na własną rękę po suplementy z melatoniną. Nie ma wystarczających badań, by uznać, że jest to bezpieczne u dzieci.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *